Skip to main content

Prosvetljenje - Milica Panić

„Halo.”
„Imam pitanje za tebe.“
„Molim, ko je to?“
„Važnije pitanje je ko si ti, ali do njega ćemo stići malo kasnije.“
„Ma, o čemu pričate?“​, odgovori devojka iznervirano, krenuvši rukom da prekine vezu.
„Zamisli da ti dam kutiju, a u njoj je mali kralj. On je kralj svega što je u toj kutiji. I bio je zadovoljan kraljevstvom, ali nije znao da je ta majušna kutija u većoj kutiji, i da njome gospodari malo veći kralj. Shodno tome postoji i treća kutija, u kojoj su i mala kutija u malo većoj kutiji, i svi oni su skupa u ovoj nazovimo je najvećoj kutiji.“
„Ništa ne razumem“, reče devojka zbunjeno.
„Kutija može biti beskonačno, kao i kraljeva. Svaki kralj misli da je najveći, a zapravo ima i većih od njega”, reče glas i zastade.
„Daaa?”, upita devojka razvlačeći u iščekivanju poente ili nastavka priče.
„Pitanje je kako ćemo znati da je neki kralj vrhovni, najveći, iznad svih? Kralj nad kraljevima, vladar nad kutijom u kojoj su sve kutije. A tu kutiju bismo mogli zamisliti kao beskonačni univerzum. I da li uopšte postoji taj vrhovni Kralj, da ga nazovemo tako?“
„Mislite Bog?“
„Šta s njim?”
„Pa, taj vrhovni kralj bi bio Bog, opis tako zvuči.“
„Hmmm, dopada mi se kako razmišljaš. Dakle to bi bio vrhovni Bog, Bog nad svim Bogovima.“
„Ali ko ste vi uopšte? Predstavite se ili ću spustiti slušalicu!“
„U redu, u redu! Ja sam taj vrhovni Bog“, promrmlja. 
„Ma daaaj, odgovori devojka bez manira, prestavši da persira čim je shvatila da je glas zavitlava.
„Da, ja sam Bog“, nastavi glas svečano.
„Sigurno, sigurno - dodade devojka ironično - Nego reci mi, molim te, ako si Bog zašto me zoveš telefonom?“
„Dugo već meditiraš pitajući se ko si zapravo ti. Cenim tvoju predanost i pokušao sam da ti odgovorim na mnoge načine ali mi nije išlo, kao da me nisi čula. I na kraju sam se odlučio na telefonski poziv. Znam da to nije baš uobičajeno, ali u dvadeset prvom veku smo i ovi mobilni nisu uopšte loša stvar, mnogo bolje se čujemo - reče takozvani Bog pomalo veselim glasom - Ali da se vratim na pitanje, ako sam ja vrhovni Bog, onaj Bog najveće kutije, ko su Bogovi malih kutija?“
Muk.
Devojka spusti slušalicu.
Neće dozvoliti da je budala zajebava dok je na putu duhovnog prosvetljenja.
Jeste, meditirala je dugo i molila Boga da joj pomogne, da shvati ko je ona zaista, ali to je molila pravog Boga, a ne ovu besmislenu igrariju.
Za svaki slučaj - blokiraće ovaj broj.
Dosta joj je gluposti za danas, ima bitnijeg posla.
Sudovi se neće oprati sami, a mora i da sredi ona dokumenta.

Comments