Skip to main content

Seve-Nila – Jelena Rajković

Leto je. Sedim na terasi sa bakom i pijemo rakiju.
Moja baka se zove Nila, ima osamdeset godina i živi na ostrvu naspram Zadra. Turisti koji tu letuju će vam sigurno reći da je to sumanuta bakica koja obožava životinje, a mrzi ljude. Pored toga, ima ćerku koja retko dolazi i vozi beli reno četiri iz kojeg trešti muzika tvrdog zvuka. Ako biste je sreli dok čekate red u pošti, mada je tamo sigurno nećete sresti, pomislili biste da je sasvim obična baka, jer na prvi pogled ne odaje utisak da je posebna.
Istina je sasvim drugačija. Nju ne možete da sretnete u pošti, jer ona plaća račune preko ibankinga, kupuje onlajn, skajpuje sa strancima koje upoznaje na putovanjima po svetu. Na ostrvu ih pak, ne konstatuje, jer ako su za letovanje izabrali tako dosadno mesto kao što je Pašman – šta uopšte ima da priča sa njima?
Meni je uvek bila zabavna jer je ekscentrična, dok je ona mene zavolela onog dana kada sam sa šest godina izjavila da ću se udati za kriminalca, pošto njih brzo ubiju, a onda možeš da živiš sa puno para i mnogo slobode.
Uglavnom, požalila sam joj se kako je danas nemoguće naći normalnog dečka, rekavši da su svi egocentrični, zaljubljeni u sebe, previše doterani i samoživi.
„Prvo, ti danas tražiš frajera, a u moje vreme toga nije bilo! Devojke su bile kao slike u galeriji - više na zidu dok se za njih ne zalepi neka dosadna spodoba koja ne odustane dok ne skine sliku koja mu se najviše dopala i odnese je kući na svoj zid. Posle se tako klate do smrti. Zato ti, nemoj da propustiš šansu da izabereš muškarca, toliko njih možeš da probaš bez da ti iko išta kaže. U moje vreme, ta koja bi samo gledala u jednog pa u drugog bi bila ober-kurva. Nađi muškarčinu, da voli da popije, da voli da se pobije, veruj mi. Ja sam se u mladosti nagledala tih uglađenih, budućih komunjara, začešljanih, ambicioznih, sa ozbiljnim namerama. Bolelo me je dupe za ozbiljne namere, htela sam da se igram sa njima, da ih izluđujem. Zato me majka i strpala u brak sa Bracom, da me malo smiri. Srećom, on je brzo umro.“
Na te reči, rakija mi je zapala u dušnik, pa sam se nakašljala i prasnula u smeh: „Bako, kako možeš tako da kažeš?“
„Tako lepo – mogu. Sreća pa me je onaj peder od gore nagradio da sa osamdeset godina mogu da živim ovako kako živim, jer da sam bacila kašiku pre četrdeset pet godina kao Braca, ne bih dobila šansu da osetim lepotu života. Ovaj svet bih napustila sa potpuno pogrešnom predstavom o ljubavi, zabavi, seksu, muzici, književnosti, modi, ma o svemu! Ta mladost koju sam imala – robija! Molim te, nemoj da propustiš priliku da budeš srećna, jer imaš priliku da te zabole uvo šta drugi misle o tvojim izborima.“
Zamislila sam se.
„Dobro bako, a da možeš da biraš, čiji bi život izabrala da živiš?“

„Severinin“, rekla je ne trepnuvši.

Comments