Skip to main content

Dragi Piko - Marijana Mrvoš

Piko moj, ne znam kamo sve ovo ide! Poslušaj i pogledaj vijesti, ništa se s ničim ne slaže. Prvo, studije su napirlitali kak mlade. Drugo, ne razumijem kaj govore, a uši su mi dobre. Prošli mjesec sam bila kod doktora. Rekal mi je da su mi uši kak u mlade curice, al da bi bilo dobro da malo smršavim, da se više krećem, jedem laganiju hranu i uključim se u neku aktivnost. Onda je počeo pričati o aktivnom starenju i o programima koji se na pučkim otvorenim učilištima održavaju za treću životnu dob. Bokca ti! Sad sam ušla u treću životnu dob… A najviše volim izraz zlatna dob.
            Da mi je upoznati osobu koja piše te bedastoće. Vidiš, crkva iz godine u godinu ponavlja iste priče i drže ih se kao pijan plota. Promjene ih pred izbore, onda fale donatore, sponzore i dobrotvore koji su im financirali zvonik našim novcima, al u svoje ime. Njih buju zlatnim slovima upisali u knjige. 
            Ovi što pružaju tzv. socijalne usluge oni ti koriste te ušećerene riječi. To ni djeca u jaslicama ne toleriraju. Piko, jesi li primijetio djecu u kolicima kad ih mame šetaju? Jesi li vidio kak su ta deca budna? Gledaju te tak bistro da te odmah po srcu podbode. Kao da te pitaju što učiniste od planeta? Pliva u plastici i sad vi očekujete od nas da mi rješimo tu ekološku krizu. Neka vas bude sram. Vidiš, ta nova djeca od početka znaju što hoće, ali ih čeka obrazovni sustav pa će otupiti. Znaš Piko, nisam ti ja mislila da život tak brzo prođe.
            Dok su mlad sve je moguće, ne razmišljaš da ćeš se jedno jutro probuditi sam. Daj molim te, tko se još zaljubio u starosti?! Te priče o ljubavima u domovima umirovljenika kad se dva starčeka drže za ruke, smješkaju i ljube su namještene. Danas se sve, kako se ono kaže, fotošopira, mislim da se to tako kaže. Rječnik stranih riječi mi je otišao na kvasinu, ispario kak i ja. U njemu nema tih novih stranih riječi koje se gomilaju takvom brzinom da ih je nemoguće sve pohvatati u aktualno izdanje. 
            I gle ti taj program na televiziji! Oni svi kao da su poludili, i kako su obučeni, i muški i ženske. Muški se sređuju više nego ženske! Pogledaj im samo frizure, svi su nafarbani i slickani. Nije to ni za odbaciti. Nikad mi se nisu sviđali neuredni muškarci. Nešto dobro u tim promjenama, ali ja se na to više ne bih mogla sviknuti.
            A vidi samo ženske izgledaju kak iz serijske proizvodnje. Plave, ispeglane, sad ti se umjesto gaća pegla kosa, napućenih usnica i preobilnih grudi i na visokim petama. Kad koju sretnem da se ljulja pomislim da se hoćeju popiknuti. Više im ne pomažem, nek se popiknu! Kad padnu budu pametnije.
            Sjećaš se izreke tko pod drugim jamu kopa sam u nju propadne? Ta više ne vrijedi jer da vrijedi cijela lijepa bi bila u rupama i više nitko ne bi zemljom hodio, svi bismo bili u rupama!
            Sve ono kaj smo mi sagradili nestalo je u tranziciji. Najviše volim tko je jamio, jamio. Ma, molim te lijepo nestalo, pa nije tvornica godišnje doba da nestane. Al zato su po bregima nastale vile ograđene visokim zidovima s kamerama i zaštitarima. To tak sad vele za privatnu miliciju, pardon policiju. Voze se iza crnih stakala i udaraju se u grudi kak vole domovinu. Piko, jesi ti vidio članove Vlade? Iskaču iz limuzina, namještaju sakoe i skupo plaćaju konzultante za stajling. Kad im novinari postave pitanje tak se naljute. Da kaj hoće ti mediji? To je njihova privatna stvar. Javni novac u džepu je privatna stvar. 
            A nemreš vjerovati što su svi zaboravljivi. Piko, sjećaš li se ti riječi koju je upitrebio onaj štrkljavi kaj je na Cvjetnjaku sagradil šoping centar? Da, rekal je da ima sinkopu i da se ne sjeća da je gliserom pregazio ljude. Inače, dijagnoza za takvu zaboravljivost bi po meni bio Alzheimer u zadnjem stadiju. U takvom stanju te smjeste u zasebne domove ako imaš čim platiti, ako nemaš onda završiš u nekoj zabiti. Našopaju te tabletama za spavanje, a pokušaš li se opirati, ako je to ikako moguće, svežu te kak kriminalca. U zatvorima ti sjede svi nevini, kum do kuma. Kad ih vidiš odmah se rasplačeš nad nepravdom koja ih je zadesila.
            Najviše volim kad se ljute na novinare koji se za njima šunjaju po grobljima i napuštenim halama. Kad izađu članci, tuže ih za uvredu časti. Da mi je pročitati novu definiciju časti! A kad novinare premlate onda je tišina. Maca popapala jezik.
            Piko, možda su krivi rječnici? Mi smo se pogubili u prijevodu i u našoj babilonskoj kuli nitko nikog ne razumije jer da se mi razumijemo ne bi ovaj svijet tako izgledao. Kažem ti, ne bi.

            A što ti mene tako gledaš i mašeš tim repom. Pa koliko je sati? Oprosti, zanijela sam se, vrijeme je za šetnju. 

Comments