Skip to main content

Gospođica - Jana Milošević

            Stalno baca pogled udesno prema vratima kabine. Nervozno se poigrava prstima i tapka po torbici u krilu. Iz pogleda, ne da se naslutiti je li uzbuđena ili ju je nešto uzrujalo. Odaje samo zagonetni polusmiješak.
             Evo je na, opet gleda ondje! Tko dovraga može proći ovuda, pa vlak je već u vožnji! Možda nema kartu, pa se boji konduktera? Da se ne skriva od nekoga? Nije još ni riječi progovorila, a ja znatiželjno kopile, gorim od želje da saznam… Pa makar se radilo o sili za toalet. Razmišljam, hoću pitat, neću pitat, hoću pitat, neću pitat. Gdje su proklete tratinčice, kad ti treba pomoć u odluci?
            Ustala je i otvara prozor, a ostavlja jaknu na sebi. Ne razumijem, pa ženo meni će postati hladno. Ako ti je vruće svuci se. Zaključujem da me ne interesira, ionako je nepristojna. U božju mater s tobom i hladnom kabinom!
            Gledam svoja posla i to punih minutu i pol. Svašta jesam, ali strpljiv nisam, nikad bio, niti ću ikada biti. Kako da joj se obratim? Preletavam pogledom prste lijeve ruke, ali prstena nema. Ok, nepristojna gospođice. Vjerojatno i jesi sama jer si nepristojna. Sjetih se sada, da nije ni pozdravila kada je ušla u kabinu! E tek sada mi se ne sviđa moja suputnica. Pa koji problem jednu mladu ženu, skroz solidnog izgleda moram nadodati, može spopasti da ovakvog muškarca poput mene, ne počasti ni osnovnim poštovanjem pozdrava - iako sam joj otvorio vrata, te pomogao sa prtljagom.
           Kako bih prestao razbijati glavu i maknuo misli sa tajanstvene gospođice, odlučio sam malo odmoriti oči. Naslanjam se na prozor te spuštam šešir preko očiju. Probudio me zvuk kočenja vlaka i komešanje putnika. Pogledah na ručni sat, nisam spavao ni sat vremena.
           Primjećujem da se moja suputnica priprema za izlazak te ustajem da joj otvorim vrata, jer uvijek ostajem džentlmen bez obzira na nepristojnost. Otvorim joj vrata, a oni mi stegnu levu podlatkicu i izusti prosto: “Hvala.” Ma, hvala nebesima, pa počastila si me jednom riječi. Napokon znam da gospođica ume pričati, čak i izgleda mnogo opuštenije. Valjda je sretna što je stigla na odredište. Zastanem na trenutak i promislim o svojoj ludosti poslednjih dva sata, kad je zapravo sve bilo u redu.
            Sjedam nazad na mjesto i pogledavam kroz prozor kako bih možda još na trenutak ulovio prizor gospođice. Eto je! Čak mi i odmahuje sa tolikim osmijehom da joj iz vlaka vidim umnjake.
             Pogledam malo bolje i ne vjerujem. Maše mi držeći u ruci moj zlatni sat, a u isti čas začuje se zvuk pokretanja kotača i zatvaranja vrata vlaka. Sada znam čemu taj zagonetni polusmiješak sa početka vožnje. Mnogo bezobrazluka stane u tako malu krivinu.
            Odzdravih je srednjakom kroz prozor i zaključam vrata kabine.

            Za današnji dan mi je dosta suputnika.

Comments