Skip to main content

Pogled iznutra - Jana Milošević

Glava mi tutnja. U uhu ne prestaje zvuk loše postavljenog mikrofona koji škripi po mozgu. Pokušavam fokusirati vid, kao kameru na mobitelu koja jednostavno ne shvaća što treba izoštriti. Osjećam da se pomičem, ali ne osjećam tko me pomiče. Ne radim to ja - bar ne svjesno. Neopisiva bol počinje mi se širiti vratom i nastavlja niz kičmu. Grlom mi se slijeva okus mlakog željeza pa prolazim vrškom jezika po ustima u potrazi za izvorom krvarenja.
Naređujem glavi raznorazne minimalne radnje u očajničkom pokušaju preuzimanja kontrole nad tijelom. Čini mi se da te sekunde traju svaka po jednu vječnost i kao da im se kraj nigdje ne nazire (što i jest tako po definiciji).
Nekoliko vječnosti poslije slika postaje jasnija i bistrija, a zvuk tek kasnije dolazi na pravu frekvenciju. Ispred sebe vidim samo dva reflektora koja zure u mene razočaranim pogledom kao kada su me roditelji prvi put ulovili pijanu.
              O ovim situacijama učili su me u autoškoli. Kopam ladice sjećanja, kako bi pronašla gdje sam sakrila priručnik prve pomoći. Sjećam se da prvo unesrećenog treba pitati za ime. Ne kako biste postali prijatelji, već da se provjeri stanje osobe o kojoj se radi. Osjetim trnce kako kreću iz malog nožnog prsta i u sekundi zavladaju cijelim tijelom. U panici, pokušavam sa vrha jezika dohvatiti svoje ime. Udahnem duboko i u redu je. Znam tko sam i živa valjda jesam. Želim se ustati ili okrenuti, ali me pojas grčevito drži privezanom za sjedalo. Našla sam se u dijelu grada gdje nema javne rasvjete. Osjećaj u rukama imam, pa palim farove kako bih bolje promotrila situaciju oko sebe.
Počinjem manično treptati u nevjerici - neću nikada zaboraviti taj moment trenutnog triježnjenja. A prizor predamnom? Onakav kakav bi i najjače dotukao. Udarac nas je od jačine udaljio dovoljno kako ne bih vidjela stanje vozača u drugome autu… Što ako je nastradao? Što ako mu treba pomoć? Ajme majko, a što ako ih je više? Trebam izaći i pomoći im, ali tijelo mi ostaje nepomično. Svakim mojom ćelijom kola sukob između instinkta bježanja i želje da im pomognem. Vid mi se sve više izoštrava i počinjem primijećivati obris vozača. Kapljice krvi počinju posvuda iskakati sa scene kao bljeskovi stroboskopa koji me omamljivao koji sat ranije.
Oči su mi napadnute užasnim prizorom, a glavom kola jedna misao: ne mogu prokockati svoj život. Ne želim zbog glupe greške snositi cjeloživotne posljedice. Ako izađem, prekasno je. Netko će već naići, a onda… Onda je gotovo. Križam prste, tražim drvo oko sebe da pokucam, šaljem brzinske molitve svim bogovima i nebesima, stavljam u prvu, dodajem gasa i nastavljam što dalje od ovog mjesta.
Samo nekoliko metara kasnije, motor traži drugu, pa ga poslušam i osjetim da me neki vrag tjera da pogledam scenu još jednom sa retrovizora. Okrećem pogled u desno, i u zrcalu ugledam najužasniju moguću naljepnicu: beba u autu. Obrišem krv sa usne u rukav, progutam knedlu u grlu i prebacim u treću.

Biće valjda to ok.

Comments