Skip to main content

Tango - Dragan Krstić


Moć večeri milonga možete osetiti svake prve subote u mesecu, u plesnom studiju Vajb. 

Prilazeći brineti za susednim stolom, Kosta se očešao o kratko podšišanu devojku koja je sedela pored nje. Ustala je i pomerila se u stranu, kako bi mu napravila prolaz.

“Ja sam Kosta i plesao bih sa tobom,” predstavio se brineti.

Njen osmeh blesnuo je u grupi devojaka i jako ga privukao.

“Aleksandra, drago mi je. Nesigurna sam u plesanju tanga. Bojim se da ću te nagaziti,” rekla je pruživši mu ruku.

“Gledala si Miris žene? Al Paćino kaže devojci: No mistakes in tango,“ nastavio je Kosta.

Ustala je, on joj je pružio ruke i prihvatio njene, primakao ih usnama i učinio naklon glavom - izgledalo je kao rukoljub, ali nekako otmeno, bez dodira usnama.

Žmarci su se razmileli po Aleksandrinim leđima.

Koračala je sigurno prilazeći podijumu. Kostina pojava, mešavine elegancije, gipkosti i samouverenosti nije je zbunjivala, već pojačavala njenu sigurnost.

Libertango.

Isprva su samo koračali u ritmu, dva polukoraka nazad, dva koraka napred. Meki okreti, bliskost tela i naglo zaustavljanje u stavu dah uz obraz.

Aleksandra je spontana i sigurna u kretnjama. Kosta obrće njeno telo dok, kao šestarom, nožnim prstima ispisuje krug. Njena se noga prirodno obavijala oko njegove.

El Čoklo.

Strast i zanesenost opipljivi su u vazduhu. Svaki korak plesača se kao pero spušta i klizi po podijumu.

Treća numera: Dijego El Cigala peva Tomo i obligo. Glas mu odzvanja u stomacima plesača.

Poslednji taktovi, igra se zaustavlja.

“Izvini, moram do toaleta,” šapnula je Aleksandra.

“Da te otpratim?”

Odmahnula je rukom i otišla.

Kosta je seo na svoje mesto i u džepu potražio maramicu. Iznenadio se kada je primetio da njegov novčanik nije u unutrašnjem džepu sakoa. Prepipavao je džepove, gledao ispod stola, pokušavajući da se seti kad je poslednji put plaćao nešto.

Aleksandra nikako da se vrati iz toaleta.

Kosta je strpljivo čekao.

I čekao.

Za njenim stolom više nije bilo nikog.

Sala je bivala sve praznija.

“Šarmeru, magarče, odžeparila te je. “

Kući je pošao razmišljajući o dokumentima i platnim karticama u novčaniku.

Vraćao je film unazad, pokušavajući da shvati u kojem trenutku je opelješen.

Potišten, loše je spavao.

Kao i svakog jutra alarm je zapištao u 06:36.

Ustajanje i jutarnja rutina.

Skidajući telefon sa punjača video je nepročitanu poruku:

“Tvoj novčanik je kod mene, molim te, javi se. Aleksandra.”

Sačekao je neko vreme i pozvao.

“U toaletu mi je drugarica koja je sedela preko puta mene rekla da je videla kada ti je Anka, ona devojka sa kratkom kosom, ukrala novčanik. Ustavši dok si prilazio stolu dodirnula te je grudima i u tom trenutku ti izvukla novčanik. Ona je mađioničar u džeparenju. Kleptomanka, lečila se. Pojurila sam da je pronađem, sustigla je i otela joj novčanik. Vratila sam se, i potražila te, ali si već bio otišao. Instruktor plesa mi je dao tvoj telefon.”

Prijatna tišina govori. Povezanost od sinoć traje.

“Jesi li za još jedan tango?” upita Kosta.

Comments